"Всъщност не е много..."

23.10.10 г.

Повече от седмица по радиата, които слушам, върви спот с призив да дарим закуската си на болните дечица.
 Кристиян от Русе е на четири години и е болен... Един лев струва закуската на незнамколко души. Всъщност не е много. Да дарим закуската си на децата... И тъ-нъ.
Ами да - не е много.

Обикновено го чувам точно когато хапвам нещо на работа, като уточнявам, че всеки Божи ден гледам да не превиша левче за яденето си, понеже такова е положението. Хапката ми засяда, отщява ми се, започвам да се чувствам виновна, също така и да беснея. И това е вече много дни! Добре де - ще даря веднъж, ще даря дваж-триж, ама айде стига с това нахалство, бе! Много ми е мъчно за децата и изобщо за всички болни и в неравностойно положение хора, ама айде да не прекаляваме с тези натяквания, защото обратният ефект е сигурен. То не бяха великолепни незнамколкобройки, байландота, вип-брадъри, президентски коледи, просещи за лечение хора по улици и кръчми, кутии за дарения по офиси и институции, сега и това.  Има много болни и нещастни хора, които се нуждаят от животоспасяваща помощ и сърцето ми се къса, но не съм слънце, за да огрея навсякъде. Просто не мога. 

Аз не знам като какъв малоумник трябва да си, за да измислиш нещо такова, като горното спотче,  и да говориш така на хората. И с какво право? Също така, малоумници, можехте да дадете парите, които платихте за рекламното време, което хич не е евтино. Както, прочее, можеха всички онези циркаджии, които се чепят и дерат от екрана,  да си дарят хонорарите (с по три нули) за благородните каузи, за които тоже ни натякват. Не, нямам никакво намерение да се чувствам виновна, понеже някакви лигави пачи ми се връцкат насреща, вземат хонорари и си правят реклама. И изобщо не ми се коментира нечовешкото отношение към роднините и приятелите на нуждаещите се - да накараш майка на болно детенце да се прави на маймуна, белким целокупното малоумничество я хареса и гласува за нея... Пфу!

Та като споменах институции, къде са те, а? А? Гледам си съвестно работата и получавам заплата, с която и задника си не мога да избърша, едва докарвам до края на месеца, а те ми вземат всичко, каквото си поискат, че и отгоре, и пак до моята закуска опира работата. Какво сега, да лягам да мра от глад ли?  А! Да не забравя да спомена Държавата като цяло, която не пропуска да си прибира ДДС-то от даренията, като същевременно оставя тези болни и нещастни хора да се влачат по корем за помощи и дарения, за да може да си прибере ДДС-то и така, в порочен кръг!

Ширин Местан. Тази пачавра беше незнамколко години, при две крадливи правителства,  шефка на Агенцията за закрила на детето. И какво като беше, къде беше, а? Така ги изпозакриля децата от Могилино и другите домове, та чак ВВС я разбраха. Тръгнала сега да се чекне, за да помагала на болни деца - човек може да повърне. Ай сиктир, коравосърдечна, двулична кучко! А Дянков си оборудвал фитнесче за 60 хиляди в министерството и все реве, че пари няма. А бе що не си...

Да се разберем нещо - не се оплаквам от финансовото си положение - баба ви знае и две, и двеста. Друга ми е мисълта - писна ми да ме карат да се чувствам виновна и отговорна за нещастието на хората.


Картинка

26 коментара:

Ondine каза...

Е,не...

Понякога това е единственият начин да се съберат средства.и ако не се използват масмедиите, ей такива примерно като мен и теб как ще разберем?
Че грозно е поднесено така е,но все пак...


Като чуя нещо такова направо се моля, буквално никога да не научавам какво е и да не ми се налага да търся пари

frog and roll каза...

Онди, хората са готови да се хванат и за сламката, но всичко това ужасно е тормози психически, защото се чувствам безсилна.

И аз така

nana каза...

Споко- в ръцете ми е.Не съм поискала ,не съм го изяла със все финтифлюшките.Просто му гледам сеира.Аз мога да търпя и това поведение или говорене не ме засяга.Мога да бъда напрегната само ако имам противоречие в мнението с човека когото уважавам.Всичко друго решавам хладнокръвно.

Гномчето Звездев- разпилял там разни сьомги, разни руколи и шампанизирани сосове, и по време на предаването пускат спотчето за дечицата. Бунаци.

lammoth каза...

Извод: Границата между това да си добър и използван будала се губи някъде днешно време. Ако си прекалено добър с хората, може ехидно да злоупотребят с теб >:(

Да чукаме на дърво, на всеки може да се наложи, де

Igelkotten Milli каза...

Оххх, ужасно си права. Всичко е на криво.

Dani каза...

Ох, и аз се чувствам неудобно при тези съобщения.
Държавата никаква я няма, а се правят всички тези предавания, които изреждаш!
И се чудя как така се събират веднага пари!
А и чужденците / по повод шесторката/ попитаха къде е държавата ви, че правите такива предавания!
Наистина чукам на дърво!

frog and roll каза...

Да, да чукаме на дърво, да баем да не ни срещне мечка и прочие, защото и ние ще се влачим по корем по същия начин.

Горките хора! Нервите ми вече не издържат от толкова нещастие и безизходица, като същевременно гледам бездушие, лицемерие и правежи насреща. Милена го каза точно: всичко е накриво. Всичко.

А сещате ли се за по-гаден, откровен и безмилостен девиз от доскорошния на Здравната каЦа? "Дал бог живот и здраве". Оххх, божеееее...

Анонимен каза...

Хубаво си го казала, Фроги. И на мен ми писна от просия. А къде мислиш отиват тия средства?! Е, не при децата, бъди сигурна (идвам от там). За безсилна, не се чувствам безсилна, но не е това начина да решим фундаментално проблема (просто пълним пак нечии джобове). Кой дава обич?- това е което им е нужно, но няма желаещи, а само изкупващи вина.
А държавата все така нехае, това пак не й е приоритет. И последният си залък да дарим, съдбата им е ясна - забравени от бог. На никой не му пука за тях, просто пълнят кесии покрай тях, това е истината.

frog and roll каза...

Светле, не виждам какво повече можем да кажем след твоето мнение - много си точна.

sky_mender каза...

Има доста лицемерие в това някой да те кара да се усещаш виновен, че не си споделяш баничката с друг, докато първият обядва с трюфели (примерно)... ама номално - само една идея по-малко гладния може да разбере съвсем гладния и да му помогне. Не толкова от доброта, а от съпричастност.

frog and roll каза...

Гнъс, отврат, натискане и мачкане на хората отвсякъде

Musical Universe каза...

Хем гладни, хем гузни.

Защо след като правят подобен тип инициативи, не дадат гласност какъв точно процент от приходите ще отиде при децата и реално ще се усвои за техните нужди?

...ми защото не е за казване.

frog and roll каза...

"Хем гладни, хем гузни"

Ей това ме разби! :)

Анонимен каза...

Дали ли са разясненения, дали закуската е с ДДС или е без? :)

svetlina каза...

Тая реклама съм я засичала с поне две детски имена. Тоест те уж ми искат една закуска, ама всъщност, ако може две. И утре пак.
Което ми убива целия мерак да помогна. Като се замисля къде ще му излезе краят, минава ми меракът да съм добра.

Анонимен каза...

не зная защо се чувстваш виновна.

знаеш ли... една вечер (бая късничка, да не речем призори) бате ти пепи се мотка по софийските улици с една мома. от ъгъла към нас се стрелна бедна, кльощава, пребрадена женица с пазарска торба. от онея, платнените. започна да реве и тихичко да нарежда за тъжната си съдба.

ние с девойчето тъкмо се бяхме ... ъъ .. навечеряли, та тя се разчувства, сграби бабата да я цалува, тръгна да ме дрънчи пари да вадя...

... а аз имах точно два лева и стотинки...

.. и докато двете дами се въртяха във валс аз видях на светлината на уличната лампа, че чантата на бабЕто е до половината пълна с мангизи.

пък аз имах два лева и стотинки.

ндаа..

batpep каза...

бате ти пепи съм това - бех забравил колко сложно е коментирането при вас :)

frog and roll каза...

Не съм си правила психоанализа. Предполагам, че се чувствам така, щото съм добра душа и в умерено добро здраве. Не знам. :)

Но наистина опорочиха милосърдието в безогледно използване на хората за различни цели. Това също ми е повод за вина - по никакъв начин не можем да различим истински нуждаещите се от използвачите.

А вчера какво? Държавата прояви "милосърдие" - превозиха Христо Мутафчиев (ще се въздържа да кажа какво точно ми е мнението за него) до София с правителствения фалкон. За едни може, за други не може. И кой го плаща това? Абе ей! Къде се намирате вие бе?!

Unknown каза...

Ох, много сложен въпрос.
Лично аз помагам на един дом за деца-с каквото мога, но ти си права-държавата липсва.

frog and roll каза...

Емо, наистина много сложен - още докато писах ми изскочиха куп други усложнения, понеже нещата не са само бели и черни. Не мога да ги проследя и систематизирам, не се и опитвам. Само нахвърлих на прима виста какво ми изниква най-първо в съзнанието.

Анонимен каза...

Евала ти за поста, Мимич! И на мен нервички вече не ми останаха. Приемам цялата тая глупотевина като морално насилие, а опитите за вменяване на вина, че ей на, видиш ли, ако не си пратя лептата, някое детенце гладно ще остане или на друго няма да му присадят костен мозък, това да си го турят сеш'се къде. Тръгнали да ми правят шоу-програми от хорските неволи! Какъв гьонсурат точно трябва да си, за да направиш подобно нещо?! И не, това не е единственият начин да се съберат средства. Това е единственият начин да покажем на всички кооооолко сме благородни! Начините за събиране на средства хората отдавна са ги открили - средствата да отиват по предназначение. Тоест, ако не дай си Боже, някой се поболее така, че да му се налага лечение в чужбина, да не трябва да проси или да си ипотекира имота (каквото точно в момента прави един познат заради майка си), а да се обърне към агенция за лечение в чужбина ли ще е, какво ще е там, да му отпуснат нужните средства и да иде да се лекува човекът. Без да се подлага на унижения и да се бори за хорските смс-и.

Ма отвратително! <:

frog and roll каза...

Ами, Марфе, то не се издържа бе! Нямат право да говорят така на хората! На всичкото отгоре има фондове и агенции. Има за лечение на деца в чужбина, за който управляващите вдигнаха голяма галимация ако помниш, че не си вършел работата и уж се захванаха с него. Имало и безвъзмездни еврофондове по линия на здравеопазването, ама някой да е чул за тях? Как да чуе, като и анонимниците, които отговарят за тях не си мърдат пръста? Мръсници! Лицемери! Играят си на господ с живота на хората! И броят есемесите и закуските, за да им вземат ддс-то, мамицата им!

Анонимен каза...

Именно, Мимич. :( А като почнаха да правят и риалитита от хорското нещастие, вече съвсем изтърваха вселената. СЕМ няма ли?! Общественост няма ли? Как може да искат от мен да избирам дали да помогна на майката да си излекува детето, или вместо това да помогна на незнамкой си да проходел?! Аааа, не мога вече! Бактън!

frog and roll каза...

СЕМ ли? Ти да си чула скоро масалджията Гого Лозанов да се е обадил за нещо, каквото и да е? Тоест откакто го спуснаха за председател на това паразитно нещо. :Р

А общественоста - какво да ти кажа... Той, Юни, го каза по-горе - хем гладни, хем гузни. Оффф, затъваме все повече и повече. Тъкмо си помисля, че ударихме дъното и няма накъде още, а се оказваме в една бездънна Марианска падина. :(

:)) ;)) ;;) :D ;) :p >:) :-/ X( :-S :-B B-) :| =)) :-h I-) [-( (:| :-? =D> @-) b-( %-( :@) ~:> @};- (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-X \:D/ :-@ ^:)^ :"> :x :-* =(( :-O :)] ~X( 8-| :O) :-w :-j

Публикуване на коментар